neděle 17. června 2012

Spinning

O spinningu:
Spinning je skupinové cvičení na stacionárním kole, provozované s hudbou podle metodiky firmy Mad Dogg Athletics Inc.
Spinning patří mezi aerobní cvičení, kdy si každý jezdec volí svou zátěž dle svých možností a cílů, tempo určuje rytmus hudby. Tento mladý sport probíhá pod vedením lektorů, kteří jsou držiteli certifikačního plánu J.G.S.I. (Johnny G Spinning Instruktor) a podle tvrzení firmy je nenáročný na koordinaci pohybů, nezatěžuje kloubní systém a jeho cílem je celkové procvičení svalů nohou, hýždí, paží a trupu.
Jedná se o nejúčinnější kardio-vaskulární cvičení posledního desetiletí. Tato vysoce aerobní aktivita podporuje maximální spalování tuku, jehož využívá jako hlavního zdroje energie a pomáhá tvarovat a zpevňovat Vaši postavu, zatímco svalová tkáň zůstává nedotčena. Při jedné spinningové lekci spálíte zhruba 400 až 600 kCal. Vaše klouby a šlachy se šetří, i když srdce a plíce energicky pracují!

Moje zkušenost se spinningem: Když jsem šla poprvé na spinning tak jsem se trochu bála a to 2 věcí. Bála jsem se o své nohy, přesněji o jejich objem, nechtěla jsem už v žádném případě nabírat svalovou hmotu, jelikož jsem na střední škole hodně sportovala, nohy mám "nasvalené" dostatek, ale našla jsem si spoustu informací, že tohoto se bát nemusíte a bylo to vidět i na naší instruktorce - svaly na nohou měla, ale rozhodně se ani trochu nedaly srovnat s kulturistickýma nohama, které mne strašily ve snech :-) … a potom jsem se samozřejmě bála, zda to zvládnu… Sice cvičím, ale tohle jsem ještě nezkusila, no ale bez toho abych to zkusila, přece nezjistím, co zvládnu, tak jsem do toho šla a zvládla to, pamatujte, že když Vám tělo "naznačuje", že už nemůžete tak z pravidla ještě z poloviny můžete a hlavně nemusíte zvyšovat zátěž v takovém poměru jako instruktorka, ano když řekne - přidejte, tak přidejte, ale to, že ona otočí u sebe o půl kolečka, neznamená, že musíte taky.
A moje pocity ze spinningu? Ano zvládla jsem to, ale tohle není cvičení pro mě, "šlapání" sice miluji, ale ne tohle… Dívat se hodinu do zdi nebo na zpocená záda přede mnou? Raději počkám na jaro a zajedu k našim na víkend, kde vytáhnu kolo a budu vesele šlapat na kole a u toho se dívat na pole, louky a modré nebe…
 
 
Publikováno 22.2.2012
 
 
1 Shaarka Shaarka | Web | 25. února 2012 v 18:05 | Reagovat
Ahoj, velice zajimavy blog.
Co se týká spinningu- uplne ty same pocity,hlavne ty pekny zadky a zada prede mnou..starsi zeny a byly výkonejsi nez ja..to byla potupa :D byla sem tam 3x :D
2 hubneme-zhubneme hubneme-zhubneme | Web | 25. února 2012 v 21:26 | Reagovat
[1]: Díky :-)... Jinak u spinningu stejný... v půlce jsem už značně nemohla a když jsem viděla paní vedle mne, která měla min. o 40 kg a 15 let víc než já a vesele šlapala, tak mne to donutilo pokračovat :D
 

1 komentář :

  1. spinningem nezhubneš! Máš tepovku vysoko a pálíš cukry, ne tuky!!!
    jj, jízda na kole v přírodě je něco jiného, to doporučuji!

    OdpovědětVymazat