neděle 17. června 2012

Více pohybu v práci

Samozřejmě jsou zaměstnání, kde máte pohybu více než chcete :-), ale já se teď bavím o sedavém zaměstnání - sekretářky, operátorky, recepční, účetní aj. Chtěla jsem i nějaký pohyb navíc, samozřejmě všude najdete i rady - protáhněte se, udělejte si pár dřepů atd., ale co když tohle nejde? Přece jen kdybych na openspecu začala dělat dřepy, tak budu vypadat jako šílenec.

Tak co začít praktikovat a nevypadat u toho jako cvok?

1) Schody
Pravidlo číslo 1 - choďte do schodů. Já např. pracuji v 5. patře a jako kuřák (fuj - stydím se) jsem dole přece jen častěji, ano měla bych chodit pokaždé, ale přece jen je lepší občas než vůbec. Já mám pravidlo min. 2 x denně - ráno, když jdu do práce a minimálne ještě jednou k tomu. Dobré je chodit ob schod, protože potom procvičujete i šikmé břišní svaly.

2) Čekání na kávu
Než se Vám uvaří voda na kávu nebo čaj, tak nemusíte jen tak stát, já např. stojím zády k pultu, abych nebyla nápadná a zatínám hýžďové svaly.

3) Přestaňte psát meily
potřebujete radu? Nepiště meil, ale jděte tam osobně - za a) pohyb - projdete se, za b) ulevíte si - je to příjemná pauza, za kterou Vám nikdo nic nevyčte a za c) stejně se problém lépe řeší osobně :-).

4) Choďte si pro vodu
Pokud nemáte "počítané" pauzy, netočtě si vodu do lahve, ale do sklenice - budete se muset zvedat častěji.

5) Cvičíme nenápadně i u stolu
Během práce na pc seďte rovně, zvedněte chodidla nad zem a propněte špičky k podlaze a potom nahorů a několikrát opakujte.

6) Jste nervózy? Nekroťtě se
Pořád bubnujete prsty do stolu, poklepáváte tužkou a podobné? Neomezujte se, je to pohyb minimální, ale lepší než ruce v klíně.

7) Antistresový míček
Mačkejte ho, pořád a pořád dokola, na mne to má úžasná efekt :-)... Uklidním se a procvičíte zápěstí.

8) Seďte na míči
Pokud máte v práci tu možnost seďte na míči. Tělo musí více pracovat aby udrželo rovnováhu než když sedíte na židli.

Pokud máte nějaké své tipy a triky, určitě piště do komentářů, ráda si přečtu i Vaše zkušenosti :-).
 
 
Publikováno 23.2.2012

2 komentáře :

  1. To nejsou vůbec špatné tipy. Sám mám sedavé zamšstnání, takže přímo v práci bohužel moc pohybu nemám. Snažím se to ale kompenzovat tím, že do práce jezdím na kole. Přímo kolem práce mi vede cyklostezka, takže úplně ideální. Celkově mě kolo začalo hodně bavit. Přemýšlím, že zkusím příští rok koupit takový ten nosič kol na auto a že bychom si mohli i s rodinou vyrazit na kola třeba někam do hor nebo něco takového. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Najít dostatek pohybu je něco, s čím jsem dlouho také měla celkem velký problém. Teď přes léto jsem se to ale snažila hodně kompenzovat tím, že jsem každý den chodila plavat. Mám výhodu v tom, že na zahradě máme velký plastový bazén. Škoda jen, že není třeba vyhřívaný nebo zastřešený. Kdyby ano, klidně bych chodila plavat i teď. V tomto počasí ale zase zkouším běhání a to také není špatné.

    OdpovědětVymazat