úterý 9. dubna 2013

2x lehké špagety se zeleninovou zelenou omáčkou


   A opět se přicházím se receptem, no tedy spíše s recepty... :-)

   Tentkrát tu mám dvakrát "lehké" (jak na přípravu tak i nutricky) špagety (celozrnné - co jiného ode mne čekat :-D) se zeleninovou zelenou (ne jen, že oboje je jen ze zeleniny, ale oboje dokonce krásně "rákosníčkově" zelené :-)) omáčkou :-)....

No co víc, dodat - snad jen - jdeme na to :-)....



1) Špagety s hráškovou "omáčkou" (266 kcal)

1 porce:
45 g Tesco celozrnných špaget (152 kcal)
100 g Albert mraženého hrášku (50 kcal)
30 g Lučina linie (47 kcal)
1 stroužek - 5 g - česneku (5 kcal)
1 Kapucín - smétánka do kávy (12 kcal)

Jak jsem psala v úvodu - je to velice lehké :-). Špagety jsem dala vařit a mezitím jsem rozmrazila hrášek (pouze zalila vroucí vodou - aby se i trochu "ohřál"), přidala lučinu, česnek a kapucína (prostě bylo potřeba kapička tekutiny a kuli podobným věcem se mi nechce kupovat smetanu na vaření a tak je zapotřebí malinko improvizace :-D), osolila a opěpřila a rozmixovala. Tuhle směs jsem potom už dala jen na hotové špagety a můžeme obědvat :-).

Bílkoviny : 18,6 g
Sacharidy : 44,8 g
Tuky : 6,9 g
Vláknina : 13,4 g


2) Špagety s cuketovou omáčkou (259 kcal)

1 porce: 
45 g Tesco celozrnných špaget (152 kcal)
200 g cukety (37 kcal)
2 stroužky - 10 g česneku (11 kcal)
10 g clz mouky (36 kcal)
50 ml polotučného mléka (24 kcal)

Cuketu jsem nastrouhala najemno (výjimečně jsem nevymačkala vodu, které cuketa pustí hodně), česnek přistrouhala k cuketě (když už je venku to struhadlo, tak proč špinit lis :-)) a dala vařit špagety. Vedle na rozehřátou pánev jsem přidala cuektu s česnekem, osolila a opepřila a podusila, chvilku před tím, než jsou špagety hotové jsem přidala mouku rozmíchanou v mléku a nechala povařit a probublat, aby se omáčka trochu zahustila a pak už jen přelila hotové špagety.

Bílkoviny : 12,2 g
Sacharidy : 46,9 g
Tuky : 3 g
Vláknina : 6,1 g


No jo, hrášek miluji a už se nemohu dočkat cuketové sezóny, tak jsem se musela trochu navnadit :-).... A která varianta je Vám sympatičtější :-)?



26 komentářů :

  1. a já je zkusím s brokolicovou, do třetice zeleného :D mňam!

    OdpovědětVymazat
  2. 45g těstovin..? na hubnutí je jako PŘÍLOHA doporučováno 60g, tady to je hlavní jídlo..
    to ti vážně stačí nebo sis už 'zvykla'?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. za a) stačí a za b) šlov jednom případě o večeři a ve druhém o hodně pozdní oběd (po noční)... ale chápu, že každému vyhovuje něco jiného :-)

      Vymazat
  3. Mě jsou sympatické obě,, miluju hrášek i cuketu:D:) A hlavně jsou krásně zelené!:):)

    OdpovědětVymazat
  4. to se mi líbí , někdy je vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  5. Teda to je barvička:-) Obojí zní moc dobře :-)

    OdpovědětVymazat
  6. mňam a ještě bych tam dala strouhaný sýr :)
    Střípky z mého života

    OdpovědětVymazat
  7. Ty bláho, trošku mě odpuzuje ta zelená barva. :D Ale u brokolice mě odpuzovala taky a teď ji miluju! :)

    OdpovědětVymazat
  8. to jsem ráda! taky se těším na pořádnou "túru" :) mňam, s hráškovou omáčkou bych si dala hned, anebo jak Kamča s brokolicovou, musím se je udělat!

    OdpovědětVymazat
  9. Já si kdysi podle jednoho receptu dělala něco na obdobu toho hráškového receptu, ale musím přiznat, že se mi to moc nepovedlo a nakonec jsem to ani nesnědla, protože když hrášek tak ho asi můžu jedině v kuličkách :D
    Když něco zeleného tak u mě vyhrává brokolice :) Cuketa mi chutná v kuskusu :)

    OdpovědětVymazat
  10. Celozrnné těstoviny mám taky moc ráda :). Sympatičtější je mi cuketa. Já dělám na těstoviny takovou směs z cuket, rajčat a koření :)..

    OdpovědětVymazat
  11. Já miluju špagety pomodoro - na rajčátkách:)

    OdpovědětVymazat
  12. Tak hráškovou omáčku určitě vyzkouším:)

    OdpovědětVymazat
  13. pozeram, ze vcera som si nahodou spravila rovnaku hraskovu dobrotu na spagetach ako ty :-) pekna zhoda nahod

    OdpovědětVymazat
  14. Tak to je super..ještě jsem špagety se zeleninovou omáčkou nezkoušela..musím to vyzkoušet..asi začnu hráškovou :)

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj tvůj blog je mi inspirací, začínám hubnout a u tebe vidím, že to jde. Všechny ty recepty c otam máš jsou dietní? I na ty sladké věci? jestli ano, tak je to neuvěřitelné, bála jsem se držet dietu, jelikož jsem závislák na sladkém. Jíš 5x denně pravidelně?? a např. u těch receptů kolik je jeden normální hrnek asi g? Až si koupím ty ovesné mršky :) děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, předem moc děkuji za pochvalu :-)... Jinak - dietní... pro každého je to něco jiného - mne se rozhodně zdají dietní a i většinou zdravé :-). Jinak ano - rozhodně 5x denně, občas třeba i v menších dávkách 6x - když vím, že mám náročný den a budu potřebovat "zobat" :-). A co se týče převodu "gramů" na hrnky, sama vždy nevím a doporučuji tenhle odkaz - http://clanky.vareni.cz/odmerujeme-a-vazime-bez-vahy/ :-). Tak snad jsem odpověděla vše :-)

      Vymazat
    2. moc děkuji za odpověď :) už se těším, až si nějakou dobrůtku ukuchtím. Takže se po tom nepřibírá? To je paráda!!!!!!!

      Vymazat
    3. Pokud tahle jídla člověk neproloží čokoládou, ale zdravou svačinkou a bude jíst pravidelně tak rozhodně nepřibere :-)

      Vymazat
  16. Týjo, to vypadá dost dobře! Takových bych se dalo dělat nespočet ze zelené zeleniny :D Ty máš prostě skvělý nápadíčky :)

    OdpovědětVymazat
  17. Páni, takový jídlo za tak málo kalorií - naprosto super! :)

    OdpovědětVymazat
  18. Pane jo, kéž bych už měla čerstvý hrášek, z konzervy mi nechutí! :((
    Super recepty!

    OdpovědětVymazat
  19. Vypadá užasně!!!

    Ahoj zvu tě na svojí první GA http://nikol-kach.blogspot.cz/2013/04/prvni-giveaway-pro-vas.html
    Byla bych ráda za tvoji účast. :

    OdpovědětVymazat
  20. mmmm, dala bych si oboje, miluju špagety nebo těstoviny s různýma omáčkama :))

    OdpovědětVymazat
  21. ještě mi tu chybí jedna zelená varianta, špenátová:) já bych si asi vybrala cuketovou

    OdpovědětVymazat
  22. To vypadá teda moc dobře! :)

    OdpovědětVymazat