úterý 23. dubna 2013

Dvě snídaně s chia semínky

   Semínka "chia" zná většina z nás... Jsou drobnými semínky šalvěje hispánské (salvia hispanica), jejichž
původní domovinou je Latinská a Střední Amerika. Semínka chia patřila do skupiny 4 nejdůležitějších potravin Aztéků, spolu s fazolemi, amarantem a kukuřicí.
   Důležitost semínek chia v životě latinsko-amerických národů podtrhuje také skutečnost, že byla používána i jako měna - tržní plodinou byla např. v Mexiku do doby cca 900 před n.l.
Pokud hledáte opravdu vydatný zdroj mnoha proteinů, sacharidů, mastných kyselin, antioxidantů a celého spektra potřebných prvků, jsou pro Vás čia semínka jako stvořená.
   Obsahují proteiny, kvalitní sacharidy a také tuky. Jsou zdrojem Omega-3 mastných kyselin, které příznivě působí na kardiovaskulární systém. Čia semínka jsou vydatným zdrojem vlákniny, vápníku a antioxidantů. Pokud hledáte přirozený zdroj železa, zinku, fosforu, magnesia a dalších důležitých živin, jsou pro Vás čia semínka jako dělaná.



1)  Chia celozrnné lívanečky (290 kcal)

1 porce:

10 g chia semínek (52 kcal)
100 ml polotučného mléka (48 kcal)
25 g celozrnné mouky (89 kcal)
1 bílek (16 kcal)
1 menší KL extra panen.oliv oleje (20 kcal)
75 g borůvek (32 kcal)
10 ml javorového sirupu (33 kcal)

Chia semínka jsem den večer zalila mlékem a dala přes noc do lednice. Ráno jsem přidala bílek a mouku a vše pořádně promíchala. Na oleji jsem osmahla lívanečky, ke kterým jsem si přidala borůvky a lívanečky jsem přelila javorovým sirupem.


2) Tvarohový pohár s chia semínky (301 kcal)

1 porce:

10 g chia semínek (52 kcal)
100 ml polotučného mléka (48 kcal)
1/2 Albert nízkotučného tvarohu (87 kcal)
5 g třtinového cukru (20 kcal)
75 g borůvek (32 kcal)
20 g kakaové vlákniny (62 kcal)

Stejně jako u předchozího receptu jsem večer semínka zalila mlékem a dala do lednice, ráno jsem potom akorát přimíchala tvaroh a cukr vrstvila do poháru :-).... Jednoduché a výborné.


A co Vy holky? Máte s chia semínky zkušenost? A pokud ano tak se podělte o tipy :-)....




23 komentářů :

  1. HOdně mě láká ten tvaorhový dezert! :)
    Ale lákat mě může, zatím jsem se nedokopala k tomu si chia semínka koupupi! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Achjo, ty tvoje recepty, to nestihnu všechno vyzkoušet ani za sto let, a to vypadají tak lákavě...díky za inspiraci! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna dneska si plánuji chia semínka koupit, tak díky za inspiraci !

    OdpovědětVymazat
  4. Já peču super buchtičku, recept mám na blogu:)Líbí se mi ten pohár:)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak já například slyším o chia semínkách poprvé teď na Tvém blogu, děkuji Ti! Rozhodně koupím a vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  6. Skvelé recepty :)
    Semienka mám doma už nejakú tu dobu, ale nevedela som čo s nimi, takže ich konečne aj ochutnám :)

    OdpovědětVymazat
  7. ty lívanečky musí být výborné!:)
    chia semínka mám ráda, dávám si je do ovesné kaše kterou nechávám přes noc v ledničce, a nebo do jogurtu:)

    OdpovědětVymazat
  8. Díky, já jsem o semínkáh slyšela i četla a vždy si říkám, že už pro ně musím zajít. Recepty vypadají superově :)

    OdpovědětVymazat
  9. Kde kupujete semínka? slyším o nich poprvé........jinak skvělé recepty v celém blogu super!!!!!

    OdpovědětVymazat
  10. ja som o nich uprimne este nikdy nepocula cize dakujem za tip!

    Inak ak este nemas darcek pre rodicov ku dnu matiek alebo otcov pozyvam ta k sebe na giveaway, darcek mozes pouzit aj pre rodicov :)tu: http://www.biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/04/aprilova-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  11. Ne, nemám s nimi žádnou zkušenost, ale zdá se to být až zázrak, vážně už je musím zkusit :)!

    OdpovědětVymazat
  12. chia semínka si chci koupit, jak vůbec chutnají? :) nedávno jsem si koupila konopná semínka a nepříjdou mi nějak výrazná..

    OdpovědětVymazat
  13. Všichni o těch chia básní, tak už je taky budu muset zkusit! Ty tvé recepty totiž vážně vypadají výborně :)

    OdpovědětVymazat
  14. Jé ty lívanečky..musím mít..:D

    OdpovědětVymazat
  15. Vypadá to nádherně:) když mě furt odrazuje ta cena:-(

    OdpovědětVymazat
  16. já si dělám overnight oats s chia semínky a je moc dobrá, takže tvoje nápady určitě někdy vyzkouším:-)

    OdpovědětVymazat
  17. Musím říct, že chia semínka jsem ještě nikdy neměla, ale já jsem takový malý semínkový blázen, takže bych měla doplnit zásoby :D Z uvedených receptů se mi líbí oba :)
    Jinak, k těm lakům na nehty. Je to z drogerie v našem městě, tuším, že se to jmenuje "drogerie šlak" :)

    OdpovědětVymazat
  18. No, zase to je tak krásné a já ty semínky ještě nezkusila. Hanbím se :D

    OdpovědětVymazat
  19. Výborné recepty na snídaně s chia :) já miluju chia ve smoothie.. super smoothie je banán, mléko, vločky, chia a vlašské ořechy. Vše toto mixérem umixovat a nejlepší smoothie je na světě :)

    OdpovědětVymazat
  20. Já mám ráda i chia nápoj... 100ml 100% džusu nejlepší je multivitamín, 2 lžičky chia a nechat nabobnat a pak vypít moc dobré

    Pak ještě chia pudink- 150ml mléka a 1-2 lžíci chia semínek a nechat do druhého dne dokud z toho nebude hmota také moc dobré já ještě pak přidávám ovoce jaké je

    OdpovědětVymazat
  21. Chia jsou super, hlavně ke snídani.

    OdpovědětVymazat