pondělí 1. dubna 2013

Mrkvový koláč (celý koláč 528 kcal)

  
   Tak a přícházím po dlouhé době s receptem a to ještě "okoukaným" :-D... Inspirovala jsem se u jedné blogerky, ale bohužel jsem recept nepřihodila do záložek, ale rovnou jsem ho opsala, takže tím to se neznámé omlouvám a svatosvatě slibuji, že pokud se přihlásí o autorství, tak určitě přidám od kud jsem se inspirovala :-).
A pro koho je recept určen? No přece pro ty co mají rádi mrkvičku :-).



Malá forma:
350 g mrkve (149 kcal)
20 g medu (65 kcal)
40 g Emco jemných vloček (139 kcal) (mé oblíbené - také jsou zařazené do oblíbených potravin :-) - ZDE)
2 vejce (160 kcal)
1 balení - 12 g kypřícího prášku (10 kcal)
1 KL (kávová lžička) skořice (5 kcal)

Mrkev nastrouháme najemno - nebo jí lenoši porkájí a hodí do mixéru a rozmixují a přidáme vše ostatní - med, vločky, vejce, kypřící prášek a skořici a vše rozmixujeme a přendáme do formy. Troubu si předehřejeme na 180C a pečeme 40 minut.


Byla to lahoda :-).... Samozřejmě pokud nemáte rádi mrkev tak nic pro Vás, ale já asi brzo ozkouším třeba s jablíčkem, protože jednodušší koláč snad neexistuje :-)... A kdo nemá rád med tak lze určitě nahradit třtinovým cukrem, javovrovým sirupem atd. 

Jinak sem tam padne dotaz jak se mám - dneska? Dneska dokonale :-D... Za posledních 21 dní jsem zvládla oddělat 22 směn a dnes mám po třech týdnech poprvé volno! A můj plán? Nic :-D... Nehnu se z bytu, moje cesta bude tak max. do kuchyně a do koupelny. Mám nakoupeno, připravenou knížku, korálky, filmy, naložené maso k obědu, foťák úplný fotek ke stažení atd. :-)... A jak budete trávit volné pondělí Vy holky?

28 komentářů :

  1. Parádní recept, určitě ho časem vyzkouším. Nedávno jsem si pomlela ovesné vločky, tak se budou aspoň hodit :-)

    OdpovědětVymazat
  2. možná je okoukaný, ale nemá chybu!! :)
    jsem ráda, že se máš dokonale :P užij si volno, náležitě! zasloužíš si jej
    já od rána posedávám u blogu a u knížky :) měla bych se podívat na něco do školy, ale to počká!:D teď si letím zacvičit a pak si dám nějakou suupr sváču

    OdpovědětVymazat
  3. vypadá skvěle! já včera dělala mrkvový koláč a když jsem ho přenášela, tak se mi uplně rozpadl v rukou :D

    OdpovědětVymazat
  4. mrkvový koláč jsem nikdy nezkoušela ale nemusel by být špatný :))
    Střípky z mého života

    OdpovědětVymazat
  5. mrkvový koláč je můj nejoblíbenější, ještě s tvarohem a lučinou navrch!:)

    OdpovědětVymazat
  6. Pane jo, vypadá to krásně a mrkev miluji! :)))
    Týjo, ty jen pracuješ koukám, dneska si ten den volna a nic nedělání zasloužíš! :))

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to skvěle!
    Musím se zeptat, ty děláš šperky z korálků? Moje mamka taky, jsi v nějaké skupině na FB nebo na Beadforum?:)

    OdpovědětVymazat
  8. Zrovna jsem přemýšlela, co si upeču dobrého na svačinku, takže volba je jasná! Díky, vypadá to božsky!

    OdpovědětVymazat
  9. také mi to teplo a prostředí bude chybět, nejraději bych ho vzala s sebou, ale bohužel :( zrovna dneska jsem měla mrkev k obědu, mám ji moc ráda, ale v koláčích, buchtách mi k srdci nepřirostla, tak si užij volna, být tebou, tak celý den taky lenoším :D

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadá podobně jako jablečný, který peču:)

    OdpovědětVymazat
  11. Mrkvový koláč (či dort:D) miluju a je jediný, po kterém nemám pak tak špatné svědomí:). Díky za recept:)

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Adele, tvoj blog som objavila len nedávno (asi tak mesiac naspäť) pretože som hľadala chutné a pri tom dietne jedlá, lenže vždy to stroskotalo na ingrediencich ktoré boli mojej diete odporujúce , alebo mali dosť nezrozumiteľný recept..... ale natrafila som na tvoj blog a prvé čo ma uchvátilo bolo, že si u receptov písala kcal, čo je mega-super, lebo viem, koľko NAOZAJ kalorii do seba dostanem :D
    Problém však mám (keď som sa ja, najväčší kuchársky anitalent) rozhodla niečo si ukuchtiť z tvojich lahodných receptov, a to boli ingrediencie. No aby si ma pochopila, sú super že je tam aj množstvo a tak, ale napríklad celozrnná múka, neviem akú pridávaš :D myslím presne značku a typ,lebo v obchode som našla špadlovú, celozrnnú hladkú a ja neviem ešte akú :D proste som nevedela ktorú si mám vybrať :D bola by som veľmi rada, ak by si mi do komentáru napísala ktorú múku teda používaš (som debil, tak môžeš hodiť aj link ako vypadá :D) len dúfam že bude dostať aj u nás na SR :/. A ešte Albert nemáme, tak aký jogurt by si odporučila? (Jedávam Zvolenský O% tuku a cukru, ale ten sa nehodí na zemiakovú(jogurtovú) kašu).

    Ďakujem krásne a dúfam že vďaka tvojim receptom sa stane aj zo mne nejaká taká kucháročka :D
    PS: bola by som rada, ak by si mi dala na seba osobný kontakt (e-mail, FB,...) pretože by som ešte pár otázok mala,ale nechcem to všetko vypisovať tu :D Ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, omlouvám se za opožděnou odpověď :-)... mouku zpravidla kupuji tuto - http://nakup.itesco.cz/cs-CZ/ProductDetail/ProductDetail/2001016365303 popř občas používám žitnou :-), ale to v receptu je vždy uvedeno - http://nakup.itesco.cz/cs-CZ/ProductDetail/ProductDetail/2001009386759. Co se týče meilu - zatím napiš na hubneme.zhubneme@gmail.com, já ti pak když tak písnu ze svého, kde jsem pravidelně :-), ale předem, nejsem žádný výživ.poradce, spíše samouk, který sám občas seká chyby a některých si je i vědom :-).... Jinak moc děkuji za pochvalu, asi to píše každá blogerka, ale myslím to vážně - moc si toho vážím a hřeje mne to u srdce :-)

      Vymazat
  13. Koláč vypadá super, hlavně jak je takový oranžový :)Já teď taky pekla mrkvovou buchtu, ale měla jsem ji tenčí, budu příště muset zkusit dát více prášku do pečiva :)

    OdpovědětVymazat
  14. díky za recept :-) vypadá skvěle :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Adélko koláč mrkvový dle tohto receptu jsem dělala včera, akorát jsem asi měla velká vajíčka, tak směs po smíchání byla vlhká, přidala jsem tam polévkovou lžíci pohankové mouky a dopadl skvěle!!! Díky, že pokračuješ Katka
    PS: jo a ještě jsem na tebe myslela včera při nákupu v Bille, protože měly v akci od simaxu zapékací misky, tak jsem koupila jednu střední bez víka a dvě malinké s víčkama, abych mohla radostně dělat zapečené tvarohy, cos vymyslela :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jak velká je asi ta malá forma (cm). Ráda bych si koláč upekla a nechci to nalít do zbatečně velké formy. :) Předem děkuji za odpověď.:) Petra

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj,
    moc děkuji za tenhle blog i koláč :) Objevila jsem ho náhodou, ale je super. Měly jsme s mamkou dlouho chuť na mrkvový koláč, ale když jsme viděly všecky ty kalorické bomby ... Tenhle je super. Tedy trochu jsme si ho upravily: místo ovesných vloček jsme daly špaldovou mouku a přidaly jsme mleté vlašské oříšky. Mňamka, ještě jednou děkujeme! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem moc ráda, že se líbí :-)... jak recept tak blog :-)

      Vymazat
    2. Zdravím,pekla jsem dnes poprvé,je sice chutově super,ale nějak se mi zdá nedopečený,a pekla jsem dost dlouho.Není vloček nějak málo v receptu?Děkuji

      Vymazat
  18. Tak už je v troubě.Po odzkoušené paleoprimal stravě(měsíc) už se tuků nebojím, tak jsem přidala mandlové plátky.Asi lžíci.Už se těším na snídani.Přidám nejspíš navrch ricottu z italského obchůdku "Orerro".

    OdpovědětVymazat
  19. Také chci poděkovat za tento blog, který jsem našla při hledání dietních receptů. Snažím se držet dietu, ale vůbec se mi nedaří udělat si chutná jídla. Vše je fádní, bez chuti a fantazie, tak doufám, že zde najdu inspirace i rady. Lidka

    OdpovědětVymazat
  20. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, jak si mi odešla baterka ve váze :-D
      Může někdo odhadem říci kolik je 350g mrkve? na hrníčky třeba :D děkuji

      Vymazat
    2. Tak se povedla :) přidala jsem i jedno jablíčko a pár gramů kokosu :)
      Navrh pak tvaroh s jogurtem :) je vynikající :) děkuji za recept

      Vymazat
  21. Zrovna snídám, je vynikající, připomínájící perníčky, akorát je vevnitř trošku nedopečený, příště zkusím péct v silikonové formě. Ale je úchvatný :)

    OdpovědětVymazat