neděle 12. května 2013

Dva receptíky ze šmakouna aneb snídáme a obědváme šmakouna :-)

Šmakoun tu byl zmíněn již několikrát, tentorkát ať to máme různorodé, tak zde bude jeden sladký receptík a jeden slaný.
Sladký bude z meruňkového šmakouna, z kterého už je zde jeden receptík a to "Pečený meruňkový šmakoun" a slaný z uzeného šmakouna. Ze slaného šmakouna se dá tvořit taky perfektně, např. "karbanátky" , "obalovaného šmakouna" , "placičky" , "čínu" , a spoustu dalšího, což můžete vidět i pod štítkem šmakoun :-)....
No a teď k těm receptům ....


Ovesná kaše se šmakounem (317 kcal)

1 porce:
40 g emco jemných vloček (139 kcal)
100 ml polotučného mléka (48 kcal)
100 ml vody
100 g meruňkového šmakouna (95 kcal)
100 g jahod (35 kcal)

Klasicky jsem začala vařit ovesnou kaši... no klasicky, někdo vločky předem opraží, já jí mám prostě ráda přesně obráceně - vločky večer předtím zaleju mlékem a vodou, nechám v lednici a ráno jen začnu vařit, kdy kaše začne houstnou tak jsem přidala šmakouna nastrouhaného najemno, promíchala a nechala prohřát a ve finále jen ozdobila jahůdkama. Kaši jsem nijak nesladila - meruňkouvý šmakoun je příjemně nasládlý a měla jsem štěstí i na sladké jahody. Takže výborná kaše nadupaná vlákninou (používám svého oblíbence - emco jemné vločky s vysokým obsahem vlákniny - o kterých jsem psala ZDE) a bílkovinami :-).


Uzený šmakoun s hráškem a kuskusem (250 kcal)

1 porce:
1 menší kl extra panen. oliv oleje (20 kcal)
30 g cibule (12 kcal)
100 g uzeného šmakouna (50 kcal)
120 g mraženého hrášku Albert (60 kcal)
30 g celozrnného kuskusu (107 kcal)

Já vím, asi to vypadá, že jsem na hrášku závislá, ale nemohu si pomoc :-).... Opět je to jednodušší, než to vypadá. Na oleji jsem osmahla cibulku, přidala pokrájeného šmakouna, opět osmahla a po chvilce jsem přidala hrášek, opepřila, osolila, promíchala a přidala hotový kuskus... No a je hotovo :-).

Tak jak se Vám líbí "šmakounové receptíky" :-)? Přiznám se, že druhou variantu miluji a dělám si jí hooodně často :-). Veskrze vždy když si koupím uzeného šmakouna tak jedna porce padne na tuhle dobortu :-).

18 komentářů :

  1. Já v receptech se šmakounem nahrazuji šmakouna kuřecím masem...ale v té ovesné kaši nevím nevím :D ale ten meruňkový šmakoun mě láká moc!

    OdpovědětVymazat
  2. Meruňkového šmakouna jsem ještě nikdy neviděla, toho musím zkusit, vypadá to úžasně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím, že už vím, co si dám dneska na večeři :) a toho meruňkového šmakouna nemůžu nikde sehnat :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Merunkového 3makouna mají v obchodech se zdravou výživou např.v Teplicích.

      Vymazat
  4. Tak ta chuť kaše se šmakounem by mě zajímala. :))

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tohle vypadá hoodně zajímavě, zvlášť sladká verze - určitě vyzkouším! Děkuju za tip:)

    OdpovědětVymazat
  6. u nás v okolí seženu akorát obyčejnýho šmakouna nebo uzenýho (ten už mi leze krkem :D) :)

    OdpovědětVymazat
  7. Mně uzený šmakoun moc nejede, ale toho přírodního bych jedla pořád:)

    OdpovědětVymazat
  8. Obojí bych si moc ráda dala:-)

    OdpovědětVymazat
  9. taky se mi líbí ta kaše !! :) ale i ten kuskus, šmakouna jsem ještě neměla :)

    OdpovědětVymazat
  10. Šmakoun mám strašně ráda, takže tyhle recepty určitě vyzkouším! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj! :)
    Já určitě vyzkouším tu kaši ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Meruňkového šmakouna jsem měla dneska k snídani, jen tak samotného + bílý jogurt. Klasického na slano jsem ještě neměla, ale po pravdě ten sladký pro mě nebyla žádná hitparáda abych si ho pravidelně kupovala. To peníze raději investuju jinam. Upřímně řečeno dát za 20 deka šmakouna kolem 50 Kč? To je opravdu lepší to kuře jak už tu psala Rozinka :-)

    OdpovědětVymazat
  13. O šmakounovi na sladko jsem ještě neslyšela, ale vypadá to dobře!:)

    OdpovědětVymazat
  14. V pondeli nam prijde do zdrave vyzivy ten merunkovy, tak jsem zvedava jaky bude..zkusim ho udelat na s kuskusem a s extra davkou merunek na snidani:))
    PS: nedavno jsem vyzkousela smakouna s hlivou a byl vynikajici

    OdpovědětVymazat
  15. Šmakoun na sladko je vynikající věc!

    OdpovědětVymazat
  16. Simply want to say your article is as astonishing. The clearness in your post is just great and i
    could assume you're an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please keep up the gratifying work.

    Feel free to visit my weblog; buy twitter

    OdpovědětVymazat